معرفي مالزي و شهر هاي توريستي آن

براي آشنايي با جاذبه هاي گردشگري مالزي با ما همراه باشيد

معرفي مالزي و شهر هاي توريستي آن

۱۶۶ بازديد
كوالالامپور پايتخت مالزي ، در ضلع غربي خليج مالزي واقع شده و مساحت آن حدود ۲۴۳ كيلومتر مربع است و از سواحل درياي مالزي ۳۵ كيلومتر فاصله دارد .
كوالالامپور در سال ۱۹۷۲ ميلادي به عنوان پايتخت مالزي معرفي شده و در سال ۱۹۷۴ بعنوان شهر حكومتي در نظر گرفته شده است . شهر كوالالامپور از سال ۱۸۰۰ كه در حد فاصل رودخانههاي Klang و Gombak قرار داشته ، شناسايي شده و آن تاريخ گسترش زيادي داشته است . كه امروزه با جمعيتي حدود ۵/۱ ميليون نفر قلب تپنده كشور مالزي به حساب مي آيد . شهر كوالالامپور همچنين مركز و قطب اصلي فعاليتهاي اقتصادي ، بازرگاني ، مالي ، كارخانجات ، حمل و نقل و تكنولوژي و توريسم مي باشد .

جاذبه هاي كوالالامپور

  كوالالامپور مركز بازرگاني كشور بوده و با زيبايي هاي خاص خود و مشهورش و آثار تاريخي و ساختمانهاي فرهنگي اوقات فراغت تمام شبانه روز شما را پر مي كند در ذيل تعدادي از مكانهاي مشهور شهر به اطلاع شما مي رسد :
ميدان استقلال
در زلزله نيمه شب ۳۱ آگوست ۱۹۵۷ مقداري خرابي در قسمت اصلي اين بناي تاريخي در قلب شهر پديد آورد . ميدان داتاران مرددكا در مركز شهر قرار داشته و در ضلع مقابل رويال سلانگور كلاب قرار دارد كه در آن جشن استقلال مالزي هر ساله بر پا مي شود .
اين كلاب مجلل براي بازي كريكت وهاكي و تنيس و راگبي تا دهه ۹۰ ميلادي مورد استفاده بوده است و در طبقه زير زمين اين مجموعه ، پاركينگ مجهز و مركز خريد و رستوران قرار دارد .

 

پارك پرندگان
پارك پرندگان KL در سال ۱۹۹۱ ساخته شده و توسط ملكه مالزيا Tunku Bainun افتتاح شده است و از آن تاريخ تا اول جولاي ۲۰۰۱ توسط شهرداري كوالالامپورDBKL اداره و سپس مديريت آن را به شركت Safari Bird park واگذار شده است .
اين پارك زيبا با مناظر طبيعي ، درياچه و جنگل بسيار زيبا فقط در فاصله ۱۰ دقيقه از مركز اداري شهر كوالالامپور واقع شده است . اين پارك معروفيت جهاني داشته و به نام بزرگترين پارك مسقف پرندگان و يا بزرگترين پاركي كه پرواز پرندگان در آن آزاد مي باشد معروف است و داراي ۳۰۰۰ پرنده از انواع مختلف محلي و جهاني مي باشد .
وسعت اين پارك در ناحيه تريان به ۲۰ هكتار مي رسد و بازديد كنندگان مي توانند از مشاهده پرندگان و محيط جنگلي آن لذت ببرند .
يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد اين پارك ، قابليت پرواز پرندگان در محيط اين جنگل است كه آن را از ساير پاركها مجزا كرده و محلي آرام و طبيعي براي پرندگان و توليد مثل آنها فراهم كرده است .
 در ادامه براي آشنايي با ساير جاذبه هاي گردشگري مالزي با ما همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.